Sider

torsdag 16. desember 2010

Blandet kompott!

Zanz...en herlig, underbar butikk, nettbutikk som er verd et besøk!!
Nå har de DEN konkurransen, premie..klikk Deg inn her for å delta ;o)=
Kjøpte en lampe i skjell fra dem for mange år siden, nyyydelig!
Nå har jeg lagt inn en bestilling på en TineK lampeskjerm hos dem. Håper den kommer nå i januar som de sa ;o)

















Denne har jeg bestilt
I går var det julavslutning for skolebarna mine...i TRE (3) timer. Du verden det strakk o gikk i langsommelig tid.
Alle barn var virkelig kjempeflinke med sang, skuespill o dukketeater!
Grøt og kaffe ble vi også servert...Mmmm
Men det varte i lengste laget. Mellomste barnet mitt lå tilslutt oppå et bord å ville SÅ hjem for å sove, minstingen kranglet med pappaen sin, og eldste bane spiste pepperkakehus ;o)
Mammaen i familien (me...) måtte hjelpe til å rydde unna siden jeg jobber på oppvekst sentret.
Vell hjemme var det bare o dresse om til koseklær, vin i glasset, plassere rumpa godt ned i sofaen med barna. Hvorav de sovnet den ene før og den ene etter...Zzzzz
Noen timer med små øyner på skjermen måtte jeg kapitulere å gå legge meg.

Liker dere sursild???
Mann min gjør det.



For en tid siden fisket han ganske mye silder...disse ble saltet å puttet i en bøtte å så ned i kjelleren. Nå er de vannet ut, filetert, lagt i lake med rødløk og krydder. 1 glass spist opp på 2 dager er bra jobbet spør du meg.
Så...ned i kjelleren for å hente opp noen flere stivsalte silder...same procedeur as last time...(eller noe i den veien)
Men må jo si at det ser VELDIG godt ut da!!



Når jeg var ute på sparketur en dag for noen uker siden, falt blikken min på denne gamle stolpen. Den har med all sikkerhet passet på at ikke sauene kommet seg opp på fjellet og ned i fjæra. Syns den er vakker i all sin enkelhet der den står!


 Iblant er det sånn at man ser ting man så gjerne vil forevige, ta med hjem, ha på veggen..minnen som blir borte med tiden hvis enn ikke foreviget dem.

Lampen jeg skrev om, fra TineK, skal inn på dette rommet. Nå er det en liten stygg historie som sitter der...klot rund, vit med malingsflekker på...


En vegg er malt i Aubergine, å de andre i 
Hvit pepper.
Fargen på lampen er i sart lilla grå. Håper det blir så bra som jeg ser for meg at det blir!!
Har vært inne i en VELDIG lilla periode i et helt år nå...som begynner o sleppe litt, men syns lilla er en rolig og behagelig farge!
Denne har jeg fått av far min. SÅ stolt av den og de andre gamle telefonene gitt til meg!!

Ha en fin kveld allesammen!

1 kommentar:

  1. Ja, de är SÅ fina de där telefonerna. Ska se om jag inte kan "sno" med mig hem nån nästa gång jag kommer hem.
    På tal om sillen... Monika (kusinen) sa att hon ätit glögg och apelsin sill! Hon visste ej receptet, men jag tänkte att man kan ju lägga ne kanel stav, nejlikor, ingefära, kardemumma, lite rödvin och så skivor från en apelsin i burken. Vore inte det nåt? Ni som gillar sill... =o)
    Kul med julavslutning, men den blev allt lite lång som du skrev.
    Ha't gott!

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...