Sider

søndag 10. februar 2013

Jeg....

Et blaff

Jag sällar mig med andra blaff

Jag kom inte dit mina hänsikter var när jag började blogga, dum, blåögd o oerfaren...såklart

Så jag är alltså et blaff, upp som en sol, eller det var ju och ta i lite, men iaf...
upp som en sol och ned som en pannkaka 

Mina dagar som bloggerska är över

Jag har verkligen inet att tillföra, ligger hela tiden efter o det sker minimalt i mitt liv, 
INGET
för o vara helt ärlig
Och vem vill läsa om ingenting

1000 1000 tack till alla som varit inom
kommenterat
följt
frågat och undrat
uppmuntrat
gratulerat

Jag har mina egna underbara favoriter som jag kommer att besöka 
Men från mig här inne blir det nu stilla

Klem Anna


36 kommentarer:

  1. Nej men...Kanske du kan skriva bara nåt ibland när du verkligen vill, inte lägga ner helt och hållet...Men jag förstår vad du menar förstås. Jag hoppas vi "ses" igen ändå. Ha det så gott i livet och ta hand om dig/er!

    Kram Ann-Louise

    SvarSlett
  2. Så tråkigt med inga nyheter från dina nordliga vidder. De har varit en kontrast mot mina egna. Sköt om dig och hoppas att vi kanske ses hos mig iallafall.
    Kram Anette

    SvarSlett
  3. Det gör mig ont att du känner så eftersom du har gett så mycket. Har "fysiska" vänner som undrat vart du har tagit vägen och saknat dig. Däremot så förstår jag din känsla. Jag funderar ibland på när bubblan ska spricka och man ska komma på att jag inget kan. Låt bloggen vila innan du stänger för gott. Jag var helt klar med bloggandet i höstas och skulle slå igen butiken men när pressen försvann så kom lusten tillbaka.

    Många kramar till dig!
    Katarina

    SvarSlett
  4. Nej men...det var ett hårt beslut...ingen vila...inget återkommande...?? Kommer att sakna dej, dina vackra bilder från en oerhört vacker liten plats på vårt jordklot.
    Nu önskar jag dej allt gott, med jobb och med livet.
    Kram från mej!!

    SvarSlett
  5. Nej! Inte en bluff. Jag är det också. Mitt liv innehåller inget glamouröst, knappt några blider. Jag lever det lilla livet i skuggan precis som många andra. Just nu har jag extrem bloggtorka och funderar också på att göra slut med blogglandia och dra mig tillbaka. Har inte bestämt mig ännu. Sakna dig kommer jag att göra i alla fall.
    Ha det gott och en stor klem!

    SvarSlett
  6. Bästa Anna,
    Jag kommer sakna dina inlägg från din norska utpostering! Den vackra och unika miljö ni bor i är verkligen ngt alldeles extra och ngt jag njutit mkt av att få ta del av!
    Kanske tar du upp bloggen till sommaren igen, man vet aldrig!! Just nu lider vi nog till mans av bloggtorka. Kanske inte den mest inspirerande tiden på året!!
    Sköt om dig!
    Stor kram Anna

    SvarSlett
  7. Nei kjære deg, du må ikke slutte! Du har så mye å fortelle og vise oss;
    nydelige bilder både fra den vakre bygda di, fra interiørprosjektene dine og av de skjønne ungene. Jeg setter virkelig stor pris på det du har å dele:)
    Det går jo i rykk og napp med bloggelystgen for oss alle innimellom, og du kan jo bare ta deg en pause til bloggelysten kommer tilbake igjen.
    Klem fra meg:))

    SvarSlett
  8. Jag blir uppriktigt ledsen när jag läser dina ord. Inte för det att jag inte förstår dig. Man måste ha lust när man gör något sånt här. Jag blir mest ledsen över att du inte tycker att du tillför något.
    Jag hade gärna läst mer av ditt liv. Bara de bilder du lagt ut får mig att känna en oerhört kraft. Jag får hemlandskänsla i dina bilder.
    Hoppas att du får mer kraft när solen återvänder och lyser på dig!
    Du är go Anna! <3
    Klem
    Fia

    SvarSlett
  9. Hej Anna! Hoppas att det går bra med dig! Du har ju skrivit tidigare att det har varit lite tungt och jag hoppas att det går bättre. Måste var en tuff tid uppe hos er över vintern. Jag förstår att du vill sluta blogga om du känner som du gör. Det är lite så med blogg att man vill köra på fullt och helt eller inte alls. Nåt mitt emellan blir liksom inte helt det man har tänkt. Jag kör på med bloggen så mycket jag hinner men har nästan inte tid att kommentera runt omkring alls. Man kan ju inte sitta framför datorn hela tiden, det tar så mycket tid! Jag kommer sakna dina inlägg, det är spännande att läsa om vad ni gör i en annan del av landet. Ha det så jättebra! Stor kram från mig! Jessica

    SvarSlett
  10. Men, lilla gumman, hur är det?
    Du har i hvertfall tilført noe i form av å være deg, og med dine koselige kommentarer:) Om du nå ikke kjenner for denne bloggingen, så legg det ned en stund, og finn noe annet som gjør deg glad. Det er du verdt! Det var det som skjedde med meg, jeg begynte i jobb igjen etter forlenget fødselspermisjon, og hverdagen slo i med alt for mye å gjøre, og så ble det ikke så gøy en periode. Da måtte jeg finne noe annet som ga glede :) Nå snuser jeg litt på å blogge igjen også - men man vil jo gjerne være flink og ha det lille ekstra, som stadig flere tydeligvis har :)

    Kom du deg på det inspirasjonsforedraget? Hjalp det noe? Et eneste tips på veien videre mot litt mer fart i livet, og jobb og slik - Våg å ta litt plass i eget liv. Sett ikke alltid andres behov foran dine egne, selv om det i enkelte situasjoner er helt rett. Vær tydelig på hva du vil - det er litt som de sier på fly - sett først på din egen oksygenmaske, deretter hjelper du andre - for får du ikke selv oksygen, blir du fort helt unyttig :)

    Alle gode ønsker videre, og håper at våren bringer litt fart og futt, og at solen tiner deg opp igjen. Det har vært koselig å bli litt kjent med deg på avstand :)
    Stor klem!

    SvarSlett
  11. Vad tråkigt :-( Hoppas att du kommer tillbaka efter en paus.

    Kram

    SvarSlett
  12. Innan jag kravlade mig ur sängen i morse tänkte jag, vart i all sin dar tog Hjem kära hjem vägen? Kan du tänka, jag tänkte på dig innan jag riktigt vaknat och så går jag in här och ser att du slutat. Det var verkligen jättetråkigt, men ibland känner man kanske så, och då lägger man väl av ett slag, det går ju alltid att komma tillbaka.
    Jag kan ju inte säga att jag tillför något heller, men jag ser det som en dagbok för mig själv, som jag villigt delar med mig av. Sen har jag det som en påminnelse och kan gå tillbaka och titta hur allt såg ut och vad vi gjorde......
    Ha det så gott i Bergsfjord, världens vackraste by, måste det vara, och hoppas att vi kanske får se dig här igen!
    Stora kramar
    Agneta

    SvarSlett
  13. Hei du:)
    Nå har jeg vært borte en stund, og så leser jeg at du har tenkt å gi deg..? Håper at du kommer innom igjen, sånn innimellom:) Lykke til med tanker og gjøremål! Så håper jeg at vi skrives igjen:)
    Klem

    SvarSlett
  14. Jag trivs verkligen med att titta in här hos dig, men förstår förstås om inspirationen tryter och det inte känns roligt att blogga längre. Jag vet själv hur det är, jag tycker inte heller att jag har något att skriva om för tillfället. Men jag håller tummarna lite i smyg att du ska återfå inspirationen så småningom!
    Varm vinterkram
    Elin

    SvarSlett
  15. Men fina Anna! Du som har så mycket att tillföra och som är en viktig röst här i bloggvärlden. En frisk fläkt som dessutom alltid bjuder oss på de mest magiska bilder från ditt vackra Norge och så mycket omtänksamhet och glädje i våra kommentarfält. Jag tycker alltid om att kika in här hos dig och bli varm i hjärtat.

    Och det här med att ligga efter... ja, den känslan tror jag att vi all kan känna. En känsla av att inte hinna med att kika in och kommentera hos varandra som vi skulle önska. Men det är ju bra trams av oss, eller hur? Vi kikar in till varandra när vi har tid och lust. Ibland blir de fta och ibland blir det mer sällan beroende på var i livet vi befinner oss men det innebär ju inte att vänskapen betyder mindre. Tvärtom. Vänskap innebär att finnas där för varandra men kanske inte nödvändigtvis att man hörs av varje dag. Hur många av våra vänner och familjemedlemmar träffar vi eller pratar med varje dag eller ens flera gånger i veckan? Men inte betyder de mindre för det? Detsamma gäller ju i bloggvärlden.

    Känner du verkligen att bloandet är förbi för all framtid så kommer jag att sakna dig mycket men jag har full förståelse för ditt beslut. Och så hoppas jag att blogglusten ska återvända efter lite paus. Vi finns kvar. Det vet du.

    Ta hand om dig kära Anna!♥

    Kram Lotta

    SvarSlett
  16. Nä men vad tråkigt att du lagt ner. Jag är lite av en periodare när det gäller bloggar och bloggande, men när jag är inne i svängen så är din blogg en av dem jag alltid besöker. Tycker om dina vackra bilder av din häftiga omgivning och det är roligt att se någon annans vardag i en annan del av världen. Men kanske får jag fortsätta se på instagram, hoppas jag?! (Bara jag får ta tillbaka min smartphone från lagning alt. köpt en ny!)Ha det bäst. Kram

    SvarSlett
  17. Kom på att jag saknade dig och ville se hur du hade det. Inte är det så att ditt liv är ointressant. Vi lever så olika och det är fachinerande att läsa se hur andra har det. Kanske...kanske...att du kommer igång igen och det skulle göra mig glad.

    Kramkram
    annika

    SvarSlett
  18. Men vad är det du säger??? Jag har saknat dig, men själv haft så mycket omkring mig att jag inte hunnit kika in hos alla mina favoriter.
    Och så har du slutat blogga! Fina du, visst har du mycket i ditt liv som är intressant och berörande. Det har vi alla, på olika sätt. Jag har full förståelse för om du tappat lusten, men jag hoppas den kommer tillbaka.

    Ha det riktigt gott och hoppas vi "ses" fler gånger!
    Kramar
    Suz

    SvarSlett
  19. Tack för titten inne hos mig!! Det var roligt att höra från dig! :)
    Ha en superfin vår du också. :)
    Stor kram.

    SvarSlett
  20. Åh tack snälla du för att kikade in hos mig! det var roligt att du gjorde det! :)

    Jag önskar dig och familjen en fin härlig vår och en ännu härligare sommar!

    Hoppas vi "ses" igen!

    KRAM Ann-Louise

    SvarSlett
  21. Hej Anna.
    Bloggpaus e nåt vi alla drabbas av, säkerligen mer en en gång, typisk mig....flere inlägg ena dagen om INGET ALLS, sen långt til nästa...och nästa igen.....blir så ibland. Bloggar numera när JAG vill, när JAG HAR LUST...inte för att andra vill...och det känns lättare och bättre så.

    hoppas du kommer tillbaka med bloggandet, nu när jag hittat din blogg.
    STOR KRAM AINA-KRISTIN

    SvarSlett
  22. Hei kjære deg:)
    Takk i like så! Regner med at det er mye nytt på din front, selv om du ikke får skrevet noe... Mye nytt her! Vi venter 52 nordmenn her til Corralejo i ukene før og etter 29. juni. Masse å gjøre. Jeg skal oppdatere:) Finner stor glede i å skrive. Men har akkurat nå litt mange baller i luften:) Håper å få lese mer om deg også!
    Klem fra damen i Casa Maria;)

    SvarSlett
  23. Hei:) Du finner også damen i casa Maria her: http://sydenlivet.blogspot.com.es
    I litt lystigere utgave;) Håper vi skrives igjen!

    SvarSlett
  24. Söta rara Anna, alla som tittat in här hos dig tycker om det du skriver och fotograferar! Självklart ska du göra som du känner, men rätt vad det är kanske andan faller på igen! Jag skriver inte heller så ofta nu för tiden, men det får bli som det blir...
    Många kramar

    SvarSlett
  25. Förhoppningsvis kommer du tillbaka nån gång i framtiden. Tills dess får vi njuta av dina gamla bilder :) Kram från Australien♥ ~Pernilla

    SvarSlett
  26. Kram på dig Anna.♥ Jag hoppas att allt är bra med dig och de dina? Saknar dig här i bloggvärlden.

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvarSlett
  27. Skickar en klem och är gla du finns på Instagram!

    SvarSlett
  28. Hej!
    Så roligt att du hörde av dig, du finns här ute i alla fall! Hoppas du har det bra och att sommaren varit härlig!
    Agneta kram

    SvarSlett
  29. Hei, Anna. Så trist når fine blogger forsvinner ! Men forstår veldig godt valget ditt. Det skal jo være gøy å blogge

    Takk for at du tok deg tid til å skrive en liten hilsen. Det setter jeg stor pris på <3 Så kjempenspirerende å lese din historie! Wow! Du er ei tøff dame!

    Alt godt ønskes deg! Heier på deg!!
    Ha en strålende dag!
    STOR KLEM
    anettte

    SvarSlett
  30. Hej!
    Du, jag tänkte så mycket på dig när vi var i Oksfjord så det måste ha varit det som gjorde att du tittade in hos mig! Jag hade min alldeles egna, jättetydliga karta över hela Norge med mig och Bergsfjord är inristat i mitt minne och på min karta! Du, tänk att du verkligen bor så där helt underbart och tyst och lite vilt. Det var ju så vackert att det tog andan ur mig och så hade vi ju tydligen (eller ja, det märkte jag ju själv) fantastisk tur med vädret så att vi fick utbyte av våra aktiviteter. Ett sånt land det är! Och vilka människor som arbetar på Hurtigruten, vilken finess, skicklighet, flexibilitet och så turistanpassat och vilken valuta man fick för pengarna. Helt fantastiskt allting. Nu ska jag se om jag kan följa din länk!
    Stor kram
    Agneta

    SvarSlett
  31. Nu har jag kollat och det går galant att titta på filmerna, jag skall göra det när det blir lite lugn och ro. Det är så, så fort jag kommit hem är det full rulle och ljud överallt, jag skulle, tror jag, vara överlycklig över att få bo som du gör. Jag passar inte riktigt in här i den snurriga världen, det enda jag vill ha är lugn och ro. Så tror jag i alla fall när jag är här men jag kände det också på resan.
    Tack för att du gav mig länken!
    Kramar igen

    SvarSlett
  32. Kram på dig kära Anna!♥ Jag hoppas att du har det riktigt gott och njuter av sköna sommardagar? Ville bara berätta att jag efter välbehövlig bloggpaus är tillbaka med ett nytt bloggäventyr. En helt ny form. Annorlunda men också samma. Har du lust så finns jag numera på denna adress.

    Kram på dig du fina och ha en fin sommar / Kram Charlie (dvs Lotta)

    SvarSlett
  33. Thank you for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts
    and I will be waiting for your further post thank you
    once again.

    My website; chinese interpreter services

    SvarSlett
  34. I just added this blog to my rss reader, excellent stuff. I wish I had your passion for writing!...Cardsharing Server

    SvarSlett
  35. Anna, saknar dig som bloggare.....

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...