Sider

mandag 15. august 2011

Hundraåringen som gick ut genom dörren och försvann

En underbar bok!

Begynte å lese den på ferien, ble avsluttet på tur hjem oppover Sverige.

"Efter ett långt och synnerligen händelserikt liv hamnar Allan Karlsson på det äldrehem han tänker ska bli hans sista anhalt på jorden. Problemet är bara att hälsan vägrar ge vika, och en dag bär det sig inte bättre än att det är dags för honom att fylla tresiffrigt.
Pompa och ståt väntar, med kommunalråd och lokaltidning på plats. Ett spektakel så oönskat av Allan att han i stället kliver ut genom fönstret. Därmed är han på rymmen från sitt eget födelsedagskalas. I hastigheten råkar Allan få med sig en väska som han bara skulle vakta ett slag och strax har han både tjuvar och poliser efter sig."


Jeg smilte, lo, flirte, humret å hadde vanskeligheter med å legge boken fra meg.
Den inneholder humor, historie, herlige menniske skildringer
   LES DEN!

Forfatter Jonas Jonasson, utdannet journalist.
Gikk lei det å flyttet til Ticino, hvor han nå skriver roman nr. 2.

Da skal jeg gå inn på neste bok
POSTCARD KILLERS
 Lisa marklund & James Patterson

Go kveld dere!

9 kommentarer:

  1. Oj! Den må jeg sjekke ut, hørtes veeldig underholdende ut! :) Har du lest noe av Arto Paasilinna? Han skriver litt så som denne boken høres ut. :) Takk for tipset!

    SvarSlett
  2. Den ligger här någonstans men jag har inte läst den ännu - jag får ta mig samman och göra det!
    Agneta kram

    SvarSlett
  3. Härligt när man hittar en bra bok som man inte vill lägga ifrån sig!!

    Kram från Australien♥

    ... är hemma med barnen. Slutade jobba två veckor innan Jonah föddes 2006 och har varit hemma sedan dess.

    SvarSlett
  4. Började på den...sen lånade någon den...så jag får fortsätta nu i höst. Den är rolig, lite tänkvärd också faktiskt, bara för att man blir gammal så...man behöver inte rätta sej in i ledet!!
    Ha´det så gott!!
    Kram

    SvarSlett
  5. Takk for bokanbefaling. Det er godt å ha noe annet å lese på enn krim eller tragedier. Man må ha litt latter også.

    Marit

    SvarSlett
  6. Jag håller på att läsa den just nu. Det är en slags Forrest Gump fast i bokform. Helt underbar!

    SvarSlett
  7. Den boken är så bra, jag log och skrattade om vartannat medan jag läste den.
    Hoppas att allt är bra. Jag har precis kommit hem efter en fin helg hos min syster och har massor av härlig läsning att ta igen här i bloggvärlden.
    Kram!

    SvarSlett
  8. Dessa Norrmän har dom ingen fantasi? Du ska se att snart har dom flesta försökt sig på att göra likadana.HIHI

    SvarSlett
  9. Haha! Jag ÄLSKAR Allan Karlsson! Boken var den bästa på länge och jag skrattade HÖGT! Hur ofta gör man det när man läser en bok??? Kram!

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...