Sider

tirsdag 29. mars 2011

Vår!

På kalenderen skal det nå være vår, 
jeg ser det ikke å jeg kjenner det ikke...
men nekter å la meg synke ned i sorg over vinteren som aldri tok slutt!!

Våknet i morges til sol og -13 grader, så tanken jeg sovnet ved i går må bli med det.
VÅR

Forrige uke kom et lass med frø og knoller som skal såes og plantes. 
Bestilte sammen med en venninne for en god stund siden.
Noen av knollene hade faktisk begynt å sende ut grønne stengler.
Noen som ikke kan vente! 

Denne venninnen jobber jeg sammen med, bare vi to! 
Å alle flotte onger selvfølgeli c",)
Men nå, min kollege er dessverre blitt syk å blir borte fra jobb helt til påske...
savner å ha hun der. 
Flire i lag med, drikke morgen kaffe sammen...ja dere vet!
Ska sikkert gå alldeles bra å jobbe med dem som er vikarer også...er bare et inbitt vanedyr jeg. 

Fra det ene til det andre, SKOR.
En av mine mange laster i livet!

På Tromsø-som-ble-Alta-tur kjøpte jeg et par skor som skal sprades i når veiene blir bar.

Bianco, en butikk med masse stilish i skovei!
Oppdaget den da jeg jobbet i Tromsø 1998, å  digger den fortsatt, selv om jeg "modnet"
bitte litt
siden den gang, å skoene fortsatt er ungdomelige, tøffe, råe...!!
(noe jeg for lengst IKKE er)



 

Dem er har en litt grønn nyanse, kjempe myke å gå i å kommer nok å bli vårens slager!
Kanskje jeg må ta dem med på tur?
*blunk, blunk*
 
Sånn, da er det jobben som roper!
Ønsker alle følgere, ikke følgere, lesere, venner, familie...ja alle, EN TOPPERS DAG!

7 kommentarer:

  1. Hei, Anna!
    Her står også snømåking på arbeidslista. 15 cm i går, og sikkert 10 cm tung, våt, nysnø i natt. Man får ta det med fatning, og ta måkingen som velkommen trim :) Er det naturlig variasjon, eller er det det at det blir varmere og fordamper mer vann andre steder, som gjør at det faller mer nedbør her hos oss? What goes up, must come down. Klimaspøkelset?

    Fin farge på de nye skoene. Det minner meg på at jeg kun har et par 13 år gamle Dr Martens lavsko (utrolig slitesterke) og et par joggesko å møte våren med. Seriøst! Så - det må vel bli en tur i skobutikken snart.

    Kos deg med såing - planting av knoller er kanskje litt vanskelig ute med snø og minus 13 :)

    Ha en fin dag i nord :)

    SvarSlett
  2. Snygga skor!! Tror dock du ska ta några andra när du går på "tur"....Här är det tvärtom, skor är det sista jag köper, och det för att jag ALLTID får så hiskeligt ont i fötterna av nya skor!! Så hur stilig jag än är uppåt (ja, ja, det lät ju...)så är det gamla slitna trogna intjänade skor på fötterna! Mjuka så de knappt känns och absolut inga hårda nya sömmar som kan skava någonstans! Det är jag det...
    Ha det så gott!!
    Kram

    SvarSlett
  3. Ja, våren känns tyvärr ganska långt bort, vi har -9 just nu....men om en månad så får vi hoppas att snön börjat smälta! :)

    Snygga skor!! :)

    kram

    SvarSlett
  4. Superkula skor!! Kul att få se vad du shoppade på turen er =)
    Lider med dig i kylan och våren som väntar på sig. Här ser jag ljuset =) / Kram

    SvarSlett
  5. Du bor alltså så långt upp att Golfströmmen inte når dit, eller? Jag hade kanske tänkt att det inte var så mycket snö hos dig, men nu är det så. Och det är fint, det är det, ju.
    Snygga skor! Riktigt snygga. Jag tycker också om skor och har några stycken, men nuförtiden går jag mest i vandrarkängor! Det blir så på landet och i skogen.
    Ha det gott och hoppas din arbetskamrat tillika väninna snart blir kry igen.
    Agneta kram

    SvarSlett
  6. Dem var kjempe stiliga!!!
    Är ju nåt sånt jag letat efter i några månader nu. =o)
    Hoppas ni får bar backe snart så du får ta dem på och spatsera runt lite.
    Ha en fortsatt trevlig vecka med vikarier på jobb.
    Kram!

    SvarSlett
  7. Hej Anna!
    Nu skickar jag ett jätte fång värme, grönska och vårblommor upp till er i norr! Måtte våren snart nå även er!!!
    Tack själv för dina fina kommentarer på min blogg. De glädjer mig mkt ska du veta!
    Det är roligt med bloggandet att man möter folk från så olika delar av sitt land, grannländer och från andra hörn av världen också och får följa vardagen på alla dessa platser!
    Ha en fin vecka!
    Kram Anna

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...