Sider

torsdag 2. februar 2012

Himmelskt


Vi har for tiden veldig lite snø her, å det ser ut til at den lar vente på seg også!
Men isen ligger der hvit og blank.


Men is, det har vi i lange baner.
Plantebordet mitt er frossen fast...


 Likeså syrinbusken min. Tro om den overlever dette?


 Barfrost, noe herk spør du meg. 
Bekken som rinner gjennom hagen svulmer over i alle himmel retninger
å jeg kan faktisk høre hvordan vannet sildrer under all is.
Tenker på da jeg og mannen min samtidig hørte at elven, som rinner ca 50 meter fra huset, begynte å rinne etter en stille vinter for 1 år siden.
Eller da jeg om sommeren lever slaraffen liv i hagestolen som er plassert mellom bjørken og seljen (som vi dandert til et "savannetre") , med bekken rett ved siden av stolen og under hengekøyen!


Det er nesten umulig å bevege seg ute i hage, hvis enn ikke tar på seg skøyter da. 
Hagen som for tiden passer best å la hunden gjøre sitt på.


 Isen har bygd seg opp ca. 50 cm å isen er nå over den lille brua som ligger over bekken.


Mitt i alt ser jeg dette vakre!
Månen som skinner mellom 2 fjell fra en klarblå himmel.

Jeg deltar hos Petunia HIMMELSK #70 med dette innlegget.



21 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder! Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld!:)

    SvarSlett
  2. Passe deg så du ikke faller på isen, det er fort gjort.
    Flotte bilder, men som alltid, liker jeg månen best.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. En morsom bildevandring med barfrost i hagen.
    Håper ikke det blir isbrann av det. Den lukta er ikke behagelig!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Fint inlägg Anna! Jösses vad is! Egen isränna att åka i!
    Här har det fallit lite snö och vi har haft tvåsiffriga minusgrader idag.
    Vackert! Jag drömmer förstås om vår men lite mysigt är det allt med snön och kylan!!
    Trevlig fredag och helg!
    Kram Anna

    SvarSlett
  5. Oj oj oj, så mycket is du har i din trädgård. Akta så du inte halkar där...
    Fina himmelska bilder!
    Ha de gott!

    SvarSlett
  6. Så vackra bilder! Svallisen är ganska häftig när den börjar växa. Fort går det också. Du får skaffa dig dubbade skor och kudde på baken för att vara säker på att inte halka och om du halkar så dämpar kudden fallet. Här var det isigt på busshållplatsen när jag skulle av. Chauffören höll inte på att få stopp på bussen och det slängde lite otäckt innan han kunde stanna.

    Kramar Katarina

    SvarSlett
  7. Dejlige billeder.. håber din syren overlever. :-)

    SvarSlett
  8. Å huffda,der var det mye is!Håper ingen faller og skader seg og at busker og trær overlever!

    SvarSlett
  9. God kveld, her var det utrolig mye is, ikke lett å gå på den, men flott ble det på bilde :-)

    SvarSlett
  10. Ser lite rått ut med den svallisen. Här har vi just ingen snö heller. Det har snöat men det är torr snö och i kväll har vi -13. Snön flyger liksom i väg så det syns inte så mycket på marken.

    Kram

    SvarSlett
  11. Säger bara det - gå försiktigt!

    SvarSlett
  12. Oj så mycket is! Vackert som bara den, men väldigt halt förstås. Jag antar att det kommer att ta lång tid innan den smälter bort till våren. o
    Hoppas att ni får en fin helg!
    Kram Elin

    SvarSlett
  13. Du milde va is...! Jag som gnäller på att det är halkigt här när jag ska ta mej ut...Men jag förstår att den lilla bäcken är ljuvlig på våren...det är väl bara Näcken som fattas??!! Här har vi bara ytterst lite snö, och det tackar vi för, men sen kom ryssen och klämde till med kyla, så nu värmer veden två gånger...dels när man ska bära in den och sen när den sprakar så skönt i kaminen!!
    Ha en skön helg!!
    Kram kram

    SvarSlett
  14. Herres min, så mye is som dekker hagen din. Helt utrolige bilder. Ja, det ser jo rent vakkert ut på bildene. Men kan ikke være noen ønskesituasjon.

    SvarSlett
  15. Syriner er jo ganske hardføre, men, det spørs, jeg har ikke sett noen som har vært nedfrosset slik. Får håpe det beste :)

    SvarSlett
  16. Oj. dette var spesielt! Må nesten gå med brodder i hagen! Godt du ser det vakre også:)

    SvarSlett
  17. Otroligt vackert vännen! Nästan så att jag börjar älska vinten jag med när jag ser dessa bilder! :)

    SvarSlett
  18. Oj! Himmelskt mycket is... =o)
    Men det rinner inte under huset hoppas jag? Eller att det kommer att göra det när isen släpper?
    Har ni så massa is på gården varje vinter? Har aldrig sett det tidigare.
    Hoppas ni haft en alldeles underbar helg!
    KRAMAR!!

    SvarSlett
  19. Oj så isigt! Verkligen vacker bild den sista! Men de andra är oxå fina, ni bor så sött!
    Kram

    SvarSlett
  20. Hei!
    Tenk at jeg måtte til Paradiset Bergamon for å finne denne bloggen fra Bergsfjord!
    Jeg har sittet og bladd i bloggen din, og ser at du har nydelige naturbilder, men så er Bergsfjord en vakker plass, da.
    Jeg bor i Kvænangen, på Alteidet, altså ikke så langt fra deg, egentlig!
    Håper inderlig det snart ordner seg med lærersituasjonen i Bergsfjord.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...