Sider

søndag 20. november 2011

Himmelskt igjen

Siden vi fikk hund i huset er det blitt noen runder rundt hus og rundt i bygden de siste ukene.
I morges møttes jeg av skikkelig kulde og dette


Ropte til eldste gutten min at han måtte komme ut med fotoapparatet til meg.

Jeg  ELSKER månen
Mere nå siden jeg flyttet hit opp til Nordnorge. Hjemme i Sverige, i byen...hvor ofte såg jeg månen, egentlig?
Solen gjør et siste tappert forsøk på å komme opp, men denne gang ikke.
Imorgen er det offisiell mørker tid på oss.
2 måneder med ikke noe dagslys i den forstand at solen skinner!
Ja visst blir det blitte litt mere lyst sånn mitt på dagen, men da må enn altså ikke blinke for da går enn glipp av lyset for den dagen c",)


15 kommentarer:

  1. Heisann. For noen vakre farger som finnes i bildet ditt, og deilig førjulsstemning. Takk for kommentaren du la igjen hos meg:) Ha ei fin uke.

    SvarSlett
  2. ja det er vakkert her nord, selv i mørketiden, for vi har så mye andre fine lys her nå på denne tiden av året :)

    SvarSlett
  3. Aha, det är så lite dagsljus alltså. Fattar då att mitt tips om att försöka ta vara på dagsljuset när man fotar var lite tokigt :)
    Men du fick ju ett riktigt proffstips sen. Ett som jag också har sparat för egen del. Vilken fin bild du bjuder på idag. Så vackert du har det! Kramar Kicki

    SvarSlett
  4. Vakkert!
    Jeg var heldig og fikk oppleve det fine lyset dere har da jeg var i Alta på denne tida i fjor.
    Her i sør får vi beholde solen hele året, men det er ikke så lenge det er lyst allikevel.

    SvarSlett
  5. Nydelig bilde ♥ Ha en herlig kveld!

    Klem

    SvarSlett
  6. Vilka himmelska vyer ni har i byn där ni bor! Tycker om de mäktiga bergen!
    Eija

    SvarSlett
  7. Nydelikt bilde

    Ha en fin søndagskveld...

    Britt.

    SvarSlett
  8. Så vackert...men så förskräckligt med två månader utan sol!! Tror inte jag skulle klara det, eller jo det skulle jag nog om jag bodde så vackert som ni gör!!
    Det där med hund...här är det lite bearbetning av mannen i huset, om jag får fortsätta med vik...så kanske...försöker få honom att förstå att han faktiskt kan ha hund med på jobbet ibland också!!
    Kram

    SvarSlett
  9. Nydelig! Du får feire med en liten bolle i morgen. Det er litt kos og :)
    Klem :)

    SvarSlett
  10. Vacker bild! Jag älskar också månen! Tänk en STOR gul augustimåne över Värmland... Fantastiskt. :) Visste inte att det fanns vit glögg i Sverige. Det måste jag kolla upp!

    SvarSlett
  11. Jättefin bild! Det ser verkligen vackert ut, men två månader utan sol...det låter som en väldigt lång tid...

    SvarSlett
  12. Precis, när jag bodde i storstan såg jag varken måne eller stjärnor, nu ser jag allt! Ja, fast inte nu, för så mycket dimma och grått vi har haft den här hösten så är det inte mycket som syns.
    Jag har alltid varit väldigt fascinerad av att solen inte kommer upp där uppe i norr, det lockar mig!
    Agneta kram

    SvarSlett
  13. Så fint du fångat månen på bild, och magiskt ljus över bergen. Det är fin natur hos dig.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  14. Hallå Anna!
    En av fördelarna med hund, man kommer alltid ut!!! Så vackert foto! Inget solljus på 2 månader. Imponerande. Förstår att snön gör det ljusare då. Här är det fortfarande milt om än mörkt.Gick med pannlampa på kvällsrundan med hunden ikväll. Drömde om ljusare tider och varmare resmål!!
    Önskar dig en toppen tisdag imorgon!
    Kram Anna

    SvarSlett
  15. Tänk att få vakna upp till sån vacker vy och skinande måne! Inte riktigt sån här just nu...Massa vind och regn i luften, men, men...
    Ja, skönt med hund och komma sig ut titt som tätt. Inga fel! =o)
    Kramar!!

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...