Sider

lørdag 17. september 2011

Lørdag og rydding

Ja i dag skal det ryddes...men ikke i heimen, nei.
Utviklingslaget har trompet sammen "Ryddedag ved elven" kl.10.00 PIP
Grytidlig en lørdag spør du meg!
Skal ta handsagen med 
(motorsagen tok natta når mannen sagde seg gjennom vasstrukne kaistolper for 2 år siden, "det sa bare spoink...")

Det enn sager ned kan enn ta med seg hjem...tro om jeg kan ta mange trer med hjem?
uansett, det er innsatsen som teller, IKKE SANT?!?






Stokkrosene klarte ikke å stå oppreist i vinden som svepte over oss i uken.
De fikk hedersplassen i stuen i steden for!!

Å BEST som jeg sitter her kommer mannen inn
"Det er nysnø i fjellen..."

Ja, neimen...jeg kjører en tur på butikken å bunkrer med GOTTERI
(paniker river i meg...JEG VILL IKKE)

Go lørdag til alle der ute c",)

13 kommentarer:

  1. Åh nei! Snakker vi SNØ!? Stilig spisestue! :))

    SvarSlett
  2. Hej! Så roligt att du kikade in hos mig och tog dig tid att skriva en kommentar! Tycker om din blogg. Härliga bilder och inlägg :) Men jag inser vad enormt dålig jag är på norska :))

    Nu ska jag titta vidare på din fina blogg. Ha en fortsatt trevlig helg! / Ann-Louise

    SvarSlett
  3. Gahhhh nysnö:( Näeee vill inte..Det låter som att du har haft en bra lördag, synd bara att helgen går så snabbt. Ja här blåste det också rejält, en av mina nysatta pioneer la sig, får se om den klarar sig. Ha det bäst/ Kram A

    SvarSlett
  4. Åh, gotteri, det är du gott förunnat. Speciellt som det kommit snö o fjällen. =o) Hoppas det smakde gott!
    Gott med lite rydding vid elven, eller...ja... Man kommer sig ut i alla fall! =o)
    Fortsatt trevlig helg önskar jag er!

    SvarSlett
  5. SÅ FINT!!
    Och jag njuter av bilderna från Silda (hette det så??) Fantastiska!
    Lägger till mig som följare:)

    Milla

    SvarSlett
  6. Vilka vackra bilder du visar här nedanför!!

    Skänken är från Jysk, men jag har bytt handtag, bordet o stolarna är från en lokal möbelaffär!

    Lycka till med städandet!
    Ha en fin söndag!

    Kram Liza

    SvarSlett
  7. Hei.:-)) Lille vakre Anna....om du vil... tra-la-la-la la--- du har vel hørt sangen ? Finn Kalvig er det vel ?.tenker på den når jeg titter innom deg.:-) flott med rydde dugnad..dog kanskje litt tidlig på en løørd ja.:-)

    snø ? grøss.:-)) tjhiii...neida vakkert er det jo....tross alt..)

    Ha en kos søndag, snøfri eller ei..-)

    Klem

    SvarSlett
  8. Ja, grøss!! nysnø i fjellene. Er samme her. Nydelig stokkrose, og tusen takk for fin kommentar hos meg til bjørka.
    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  9. Takk for hilsen!!
    Stokkroser er så fint, virkelig verdt å ta inn!!
    Klem♥

    SvarSlett
  10. Sent igår kväll försökte jag lägga in en kommentar hos dig men det gick verkligen inte! Nu funkar det visst igen. Bra! :) Jag är från Karlstad så vi har ju nästan vuxit upp som grannar. ;) Vad roligt att du gillade filmen. Jag berättade för din syster att jag hade en på gång när jag såg hennes jättefina äpplefilm! Hon är ju PROFFS! :))

    SvarSlett
  11. Vilka härliga blommor du har plockat och vilken fin tallrikshylla! Ha en fortsatt fin söndag (trots snö). Kram Linda

    SvarSlett
  12. Så fint ni har i stuen, jag gillar verkligen den grå färgen på väggarna.
    Snö låter väldigt otäckt, jag förstår att du behövde tröstäta lite! Jag tycker att det känns jobbigt att ha hela långa vintern framför mig, hoppas att det dröjer länge innan snön kommer.
    Ha en jättefin vecka!
    Kram!

    SvarSlett
  13. Ser at vi har samme skål - di står i tallerken hylla -grønn dekor-liker -liker.

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...