Sider

mandag 19. september 2011

Kom hit!

Her hvor jeg bor
i
er vi for tiden uten rektor å manlgler en lærer på skolen.

 Bildet viser fergekaien og fiskebruket, veien videre inn mot bygden

Bergsfjord er en fantastisk fin plass med mange muligheter.
Fjellturer og fiske hele året.
Fotball spilles ofte og gjerne av barn og ungdommer i ballbingen.
Her lever unge og eldre i et trygt miljø. 
Barna bruker naturen til lekeplass hele året.
Samholdet er stort og hjertelig.
Utviklingslaget jobber hele tiden med forskjellige ting for bygden. 
De siste årene har det  på dugnad blitt bygd
bla ballbinge, grillhytte, gapahuk.
"Skravla" treffes ca 1 gang i måneden og skaper de mest utrulige ting. Strikker, broderer, syr mm.
Disse tingen selges på julemessen som arrengeres annehvert år!!
Trimgruppen trimmer 2-3 ganger i uke i skolens 
gymsal eller i trimrommet.
Mellomtrinnet og ungdomsskolen har klubbkvelder med bading og eller samvær.

Her finnes  
Butikk
Fiskebruk
Skole
Barnehage
Ferge og hurtigbåt forbindelse til Øksfjord

Skulle det være noen som er intressert i å drive Kafé/pub så finnes det lokaler til salgs for den slags også!

 Her kan du se enda flere flotte bilder

På skolen er det 25 elever og i barnehagen er det 5 barn på fast plass + at det til tider er barn på timesalg.
Det er på planerings stadiet til utbyggnad på skolen for å få bedre plass til elever og lærere +
at skolens gymsal/samfunnshuset blir utvidet og oppgradert!
DET gleder vi oss masse til!

Boende finnes det også for familie eller single!
En nyoppusset leilighet og et hus til salg eller leie.

Her bor et par som på 1980 tallet bodde og skolte her i Bergsfjord.
Så flyttet dem enda leger norr og østover, for så å komme tilbake til Bergsfjord for noen år siden!
Sjekk ut denne hjemmesiden, nydelige bilder!

Hva ønkser jeg da med denne reklamen?
For det første er jeg opptatt av at fremfor alt barna mine skal få den skolegang de har krav på
OG
at det skal være et eller flere mennisker derute som ønsker å komme hit å skole våre fantastiske barn!
Bli en del av dette herlige, glade, og positive samfunn på Finnmarkskysten
Søknadsfrist fredag 23/9

  • "Folk som velger å bo i landets to nordligste fylker kan få redusert studielånet med inntil 25.000 kroner for hvert år de bor og jobber der"
  • "Du får også lavere sats på toppskatten, lavere skatt på alminnelig inntekt, fribeløp, særskilt inntektsfradrag og høyere barnetrygd"
Det er da ikke så vesrt det da?!

Så hvis du, eller kanskje du kjenner noen som kan være intressert eller nysgjerrg på hva det kan bety å komme hit å jobbe.
Spørsmål om stillingen kan rettes til oppvekst- og kultursjef Liv Beate Karlsen, tlf. 78 45 31 03
 Setter STOR pris på om dere kan legge en liten fane om dette innlegget på bloggene deres, 
eller nevne det i et inlegg.

Mandagsklemmer fra Anna  c",)

18 kommentarer:

  1. Jag kommer med en gång!!!
    Undrar om svenskar oxå får avskrivet delar av sitt studielån. Hmm...
    Är ju inte lärare så detta får jag nog hoppa över.
    Men jag kan intyga till alla intresserade, att Bergsfjord är en otrolig liten bygd att bo på. SÅ vackert!
    kramar

    SvarSlett
  2. Hej Anna!
    Vilket fint inlägg! Hoppas ngn nappar! Ni verkar bo i en alldeles unik miljö! Dags att göra iordning mig och sonen för dagis och jobb.
    Ha en fin dag Anna!
    Kram Anna

    SvarSlett
  3. Ååå dette høres bare helt idyllisk ut! Hadde det vært opp til meg, kom vi med det samme!!
    Klem

    SvarSlett
  4. Dere bor på et fantastisk sted, Anna! Hadde det vært opp til meg kunne jeg gjerne ha flyttet til Bergsfjord! Men så er det jobb da...

    Lykke til med å få flere innflyttere. Bergsfjord fortjener virkelig å blomstre!

    Ønsker deg en glad tirsdag og en deilig høstuke!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  5. Drömmen är att bo i Norge, men jag har tyvärr ingen lärarutbildning.

    Önskar dig en mysig kväll!

    kram
    helena

    SvarSlett
  6. Aj då, då blev det fel utbildning för mej i alla fall...Ni behöver ingen som ska ta hand alla åldringar...?? Jag trivs ju så bra i mitt lilla paradis, men när jag ser blderna från din hembyggd så kanske jag inte skulle vara så svårövertalad...
    Ha´det så gott!!
    Kram

    SvarSlett
  7. Så vackert dit hade jag gärna åkt men det får räcka med semester för min del... Lärare är jag inte och jag skulle aldrig kunna överge vår fallfärdiga gård på landet! Kram Linda

    SvarSlett
  8. Ja, jag har ju rätt yrke och tycker att landskapet är förunderligt vackert uppe hos dig. Gäller alla förmåner även svenska medborgare? Vad kul det skulle att prova på något nytt. Jag är ju inte helt säker på vad resten av familjen skulle tycka. Men visst kittlar det i äventyrstarmen...

    Kramar
    Katarina

    SvarSlett
  9. Så koselig bygd du bor i! Håper det ordner seg for dere, skulle ha fått bygden deres med på tv-programmet "Gøy på landet"! Tusen takk for koselig besøk! Konseptet mitt er perfekt for deg som bor langt borte fra butikker, hihi:) Nettbutikk!:)En nydelig onsdag til deg og dine:)

    SvarSlett
  10. Hei, Anna!

    Nesten litt "Himmelblå" over Bergsfjord :)

    Håper at du har fått spredt budskapet, og at en eller annen kjenner at rektor kan jeg ha lyst til å være :) Jeg er ikke i den bransjen, og er nok ikke så mobil heller - min drøm ligger nok på indre østland.

    Likte ideen om Drømmemiddag - hm, hvem skulle jeg bedt? En kan lære litt om seg selv om en prøver å tenke på gjester i en slik setting....

    Håper din uke er fin! Lillebror har feber, og mor må være hjemme fra jobb. Passer dårlig når man akkurat har startet igjen etter lang perm - synes det er litt flaut å ringe og si at jeg ikke kommer.

    Klem Moccamamma :)

    SvarSlett
  11. Hei Anna!
    For en flott plass dere bor på!
    Må da være noen med lærerutdanning som kunne tenke seg å flytte dit.
    Mange fordeler med å bo der og du er jo en god ambassadør for plassen:)
    Takk for titten hos meg og koselig at du vil følge meg:)
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  12. Flotte bilder fra ei vakker bygd!! Jeg skjønner godt at du trives der:)
    Men dessverre, jeg er nok atfor bofast her "sør" i Tromsø hvor jeg har bodd hele mitt liv.
    Håper dere snart får rektor på plass!
    Klem og lykke til:))

    SvarSlett
  13. Så vackert du bor, skulle gärna besöka er by. Tyvärr har jag heller ingen utbildning som lärare, jag jobbar på klädkedjan Lindex, som jag bloggade om igår. Kram till dig.

    SvarSlett
  14. Det ser verkligen helt fantastiskt vackert ut!! Vilken idyll!! Där skulle man helt klart kunna tänka sig att bo...

    Det är en fin annons du gjort! Hoppas hoppas någon nappar! Lycka till!

    Ha en skön kväll i ditt underbara paradis!

    Kram Emelie och Elin

    SvarSlett
  15. Jag är inte heller lärare men det verkar onekligen mycket vackert och lockande där du bor. Norge är verkligen underbart vackert tycker jag. Ibland har man kännt att borde man inte flytta, vidga sina vyer en aning :)

    Ann-Louise

    SvarSlett
  16. Vi så mange vakre bygder i nord-Norge på turen vår til Nordkapp, og du ser ut til å bo i en av dem. Håper dere får napp!
    Takk for besøk og kommentar på min blogg :-)

    SvarSlett
  17. Så fint innlegg! :) Så gøy også at du vil være med i konkurransen hos meg! Kjempefin link. :))

    SvarSlett
  18. Så vakkert! Jeg er lærer jeg, men jeg tror ikke jeg vil flytte fra det nye huset mitt nå! :-) Tusen takk for koselig kommentar om verandaen min! :-)

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...