Sider

søndag 21. november 2010

Vintern...

Våknet til stille snø, rolig vind o små barn  som tusslet ned trappen... Det føles som det er jul, sier min eldste gutt. O sanneligen gjør det ikke det ;o)=

Frukost i sofaen, advents te o knekkebrød med eple og kanel marmelad på. JUL!
 
 Trangen til o forandre her hjemme meldte seg plutselig...det ble ev velkommen skilt av rekved o bokstaver.



Ordnet litt gløgg til meg og mannen igår, endelig kjøpt inn rosiner og mandler!! Knipset noen bilder i det dunkle lyset... Flere kommer når jeg blir fortrolig med apparatet mitt ;o)=




Skal bake saffranbiscotti om ikke så lenge, nyte søndagens ro med familien...hvor 3/5 er ute i snøen o leker!!

4 egg
450 g mel
270 g sukker
2 ts vaniljeekstrakt eller vaniljepulver
2 ts bakepulver
1/2 ts salt
1 pose saffran, støt i en mortel med 1 sukkerbit220 g hakkede mandler


Pisk sukker og egg til eggedosis. Bland sammen mel, bakepulver, vaniljesukker og salt. Bland det tørre i eggedosisen + saffran.
Til slutt vender du inn mandler.

Del deigen i 4 og rull ut til pølser som måler ca 10x30 cm - dette gjør du best med litt vann på hendene.
Legg pølsene på bakeplate med bakepapir.
Bak i ovn i ca 25 minutter på 160 grader. Ta dem ut av ovn og avkjøl på rist i 5 minutter. Skjær på skrå i 1,5 cm tykke stenger og bak videre til de er gylne på begge sider - ca 5 min. per side. Avkjøl!!

Nyt dagen du også!!

2 kommentarer:

  1. Velkommen til blogglandia:)) Så knallfint skilt du har laget!! Jeg bor 20 m fra havet men her finnes ikke rakved av en eller annen merkelig grunn. Men har en samling på hytta:)
    Ha en fortsatt fin søndag, klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Gud, så underbart det låter!
    Verkligen julkänsla på den helgen!
    Kramar

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...