Sider

onsdag 9. januar 2013

Unnskyldninger


overfor meg selv, der er jeg mesternes mester!!

Til sommeren blir jeg arbeidsledig.
Så hva skal jeg da gjøre?
Tjaaa, ikke vet jeg...jobbene regner ikke tett.
Å jeg har mest lyst å ha noe for meg selv c",)


Tirsdag 15 januar kl.19 er det foredrag i Alta, Soultraining skal da få folk å sparke seg selv der bak!
Få en ny giv, komme seg opp av sofaen...ja dere har hørt det før!
1) Jeg må reise hjemmefra tirsdagmorgen, kl. 06.20
2) Jeg kommer meg ikke hjem før onsdag kl.20
3) Jeg må ta fri 2 dager fra jobb
4) Jeg taper 2 dagers lønn
5) Jeg må ta inn på hotell = koster peng

Er det verd det?
Er det verd 2000 kr "bare" for å oppleve noe utenom det vanlige?
Er det verd 2000 kr BARE i reise og hotell for å få ræva i gir?
Er det verd 2000 kr for å få haue på plass o komme meg framover i livet?
SVAR: ja!

Innbiller meg at det er den berømte 40 års krisen som har tatt meg med storm.
Jeg er "plutselig" blitt så   
EXISTENSIELL
Mine tanker rør seg som oftest, hele døgnet om hva, hvorfor, hvis, hva om....
Så en kick in the ass er virkelig noe jeg trenger, 
OG
et nytt jobb i september!! 
Da er det bare å surfe videre på nett, i min søken etter drømmejobben min!
Som egentlig er jordmor, trenges ikke mange jordmødre her ute i havgapet
Så jeg har måtte forandret på drømmen, finnet nye veier og ønsker som går at realisere!

Hva jobber Du med? Er det drømmejobben Din?

Klem Anna 


10 kommentarer:

  1. Hmm... det er jammen ikke enkelt å finne drømmejobben når man bor der ute i havgapet. Skjønner godt at du tenker både dag og natt.
    Men ta nå det foredraget i Alta du, hva betyr vel 2000,- kr. fra eller til i den store sammenhengen? Du ville sikkert brukt pengene til noe annet likevel??
    Hva jobber jeg med? Jeg har jobbet som helsesekretær på UNN i 32 år nå. Har byttet avdeling noen ganger underveis, men har egentlig bare jobbet i 2 ulike klinikker (som det nå heter) ila. av alle disse årene. Og joda jeg trives godt og har det kjempebra på jobb, men er det drømmejobben? Jeg vet nå ikke det akkurat. Jeg skulle gjerne jobbet for meg sjøl med noe mer kreativt, sølvsmed kunne jeg godt ha vært. Men så er det jo de pengan da.... Hvem tør å satse på noe nytt i min alder?
    I alle fall ønsker jeg deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for! Klem:)

    SvarSlett
  2. Bra val att satsa på sitt liv och framtid. Jag har jobbat som lärare i snart 40 år. Visst har jag funderat, och gör så fortfarande,på vad jag skulle vilja göra istället. Idealet vore att pröva på en mängd olika jobb innan man bestämmer sig. Eller måste man bestämma sig?

    Kram

    SvarSlett
  3. Alltid bra att få coachning och inspiration. Bara av att få komma iväg och bo på hotell och träffa andra är ju lyx. Ibland är man snålast mot sig själv. Om man tänker att man ska ge bort 2000 kronor till någon som skulle bli glad och må bra av det, så tror jag du hade tänkt..absolut! Men så är det till en själv och då sparar man - av någon konstig anledning.
    Jag hade mitt drömjobb, polis, då ja var frisk och kunde arbeta. Idag är jag ju sjukpensionär, men trivs ändå med livet. Man måste försöka se det man kan göra, inte sörja det som inte går.
    Åk iväg och njut - Passa på nu när du kan!!<3
    kramelikram
    Fia

    SvarSlett
  4. Tror du någonsin man blir så vuxen så man helt säkert vet vad man vill bli när man blir stor...??!! Inte jag i alla fall...För min del har nog sista tåget gått, och jag slängde mej i sista minuten på det, och blev undersköterska...Drömjobb...?? Nja, det kan väl diskuteras, eller jo, jag trivs faktiskt väldigt bra nu. Men det var ju inte direkt någon dröm, och lönen inom kommunen är snarare en mardröm än något annat...men det är ett jobb i alla fall!! Låt det mogna fram, magkänslan...ja allt det där du vet!! Å åk iväg, det är kanske just det som är meningen...
    Kram kram

    SvarSlett
  5. Drømmejobben? Ja, det har jeg, mange fantastiske kollegaer, gøy på jobb, godt betalt, masse fri.... Synes JEG da... Og du? Widerøe søker helt sikkert folk lite senere i år. Vet ikke helt HVOR du bor men vi har jo base i Tromsø... Flyvertinne, hadde det vært noe? Kramis och lycka till med 40-årskrisen. Man kommer ut helskinnad på andra sidan, tro mig....:-)

    SvarSlett
  6. Som annika skrev: Måste man bestämma sig?
    Många järn i elden, många bäckar små och allt det där. =o)
    Jag tycker Verkligen du ska ta dig på kursen, syster. Kommer att bli så bra det där. För kom ihåg; this is OUR year. =o)
    Och sen kanske börja med en ack så liten online store? Vet att allt blir svårt när man bor som ni, men hey... Man kan alltid försöka! =o) Kanske sälja gamla grejer online, och ha alla grejer hemma och sända därifrån? Alltså, man kan bara försöka. Göra det smått liksom. Det värsta som kan hända är att den idéen inte går så bra! Men man får aldrig vara rädd för att försöka, det är nåt jag lärt mig under resans gång. =o)
    Tror på dig, syster!
    Kramar!

    SvarSlett
  7. Jeg syns du skal gjøre det! Den som intet våger intet vinner!

    I dag jobber jeg som konsulent i Orkla og for meg er det drømmejobben. Jeg elsker det! Veien dit har vært laang. Jeg mistet jobben min tidligere i fjor pga konkurs og hadde ifjor 4 jobber og alle etter den jeg mistet var pyton - helt til jeg fikk tilbudet fra Orkla, den jobben jeg hadde aller mest lyst på :) men det har kostet, det har kostet tårer, blod og svette!
    Lykke til med dine valg!

    Ønsker deg en fortryllende start på uken!
    Her skal kvelden tilbringes med en kjær venninne, jeg som hater å shoppe skal faktisk bli med henne på shopping (grøss og gru) - hva man ikke gjør for de man er glad i *smile*

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett
  8. åh det gör du rätt i .
    bli din egen bästa vän.
    ta hand om dig!
    Kram

    SvarSlett
  9. Existentiell frossa! Det föddes jag med tror jag, jag borde också gå kursen!
    Hoppas frågetecknen rätar ut sig. Och att hitta på något att göra själv låter alltid så kul, börja väva och sälja på nätet, det finns så många bra idéer, det gäller bara att få den där rätt motiveringen! Den kommer med våren, ska du se!
    Agneta kram

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...