Sider

fredag 4. januar 2013

På denne tiden....


...av året er lengselen til lys og varme større enn ellers på året.


 2013 har såvidt begynt, julen er pakket vekk, jobb og skole har startet igjen.

 På baksiden av huset våres

 I dag kom det snø, noen...kanskje 10, cm. Ongan er i fyr og flamme...SKI!
Skiene skal fram, helst allerede i går, for nå skal jammen hele ongedongen på tur.
Skiløyper i hele hagen, "maaammmaaa, ikke gå med hundene i løypa våres da"
"åhh, maammaaaaaa....nå trør du på hoppet våres, du må flyttte deg" å sånn høres det ut.
Må le litt til dem, her er det ENDELIG kommet snø sånn at de kan være ute å kose seg, 
så kommer vi med ut for å lufte hundene å ødelegger hele opplegget demmes.
Så vi måtte rett og slett dele opp hagen/eiendommen i 2, hahahah!
En del for skigåing og en del for hundlufting c",)


Den siste hvite amaryllis i huset får representere lyset som jeg så indelig venter på.
Å egentlig er det ikke lenge til...4 uker si så der!

Håper Du hatt en rolig overgang fra julekos til jobb!
Klem Anna


14 kommentarer:

  1. Hei og godt nyttår til deg!
    Jammen var det godt med litt nysnø! Jeg skjønner godt at ungene boltrer seg ute med skigåing og lek.
    Skulle gjerne vært ute og boltret meg litt jeg også her jeg ligger på sofaen med årets første forkjølelse.
    Jo, takk, jula og overgangen til et nytt år har vært fin, huset har vært fullt av barn, svigerbarn og glade barnebarn. Nå har julebesøket reist hjem og vi to "gamle" nyter freden og roen i heimen igjen:)
    Ønsker deg ei fin helg,og hold deg nå unna skiløypene med hundene!!

    SvarSlett
  2. Åh, så mycket härlig snö ni har. Det blir jag sååå avis på. Här har det gröna och leriga återintagit världen. Men vi har en vecka i fjällen att se fram emot,så det ska nog lösa sig.

    Kramar Kicki

    SvarSlett
  3. Verkligen vinter hos dej!! Vackert på bild...men jag föredrar nog vädret som vi har här, även om jag är dum som tror att våren redan är på väg...
    Känner igen det där med hund och skidspår...Man var inte populär när man hade med hunden lös...nu hade jag aldrig det i skidspår, men hemma på tomten där barnen kavade runt med sina skidor...vilken barndom de fick...***skrattar***.
    Ha en riktigt skön helg vännen!!
    Kram kram

    SvarSlett
  4. Åh så sugen jag blev på att åka skidor. Här är det svart vinter. Inte en flinga så långt ögat når och många plusgrader. Men man vet ju inte - vintern kan komma långt in i februari.
    Jag gillar snö. Mycket snö och kallt. Underbart.
    JO julen och nyår gick bra. Jag arbetar ju inte på det viset så för mig är det ingen rusch :)
    jag skrattade gott när jag läste din text för jag tänkte - skidspår och skitspår ;)))
    Ha det så bra Anna <3
    kram
    Fia

    SvarSlett
  5. vad mycket snö! =o) Förstår att barnen blev glada över det.
    Och ja...nedräkning till solen kommer tillbaka till er. Snart så. =o)
    Trevlig helg kära syster yster!
    Kramar!!

    SvarSlett
  6. Härligt med nysnö! Du verkar ha haft en fin dag i hagen även om det blev lite trångt. Här är det is under snön och förrädiskt halt.
    Jag gillade din nyårskavalkad, det är alltid roligt med tillbakablickar!

    Fortsatt trevlig helg!
    Kramar
    Cia

    SvarSlett
  7. Snö...precis när dt ska vara snö. Jag är inget stor fan av snö men över jul och till sportlovet gillar jag det! Inte när det kommer i mars!

    Kram ANna

    SvarSlett
  8. Kul att barnen vill ut och åka skidor. Bra för dem på många sätt. Hundspår stör skidspår :)

    Ha en skön söndag

    Kram
    annika

    SvarSlett
  9. Så underbara vinterbilder. Nu njuter jag, vintern är helt oslagbar, jag trivs med den.
    Önskar dig en riktigt fin söndag
    Kram
    AC

    SvarSlett
  10. Visst längtar man efter ljus och värme! Att få sitta i solen och dricka kaffe! Det längtar jag efter. Och att inte halka! Kram!

    SvarSlett
  11. Jeg lengter etter våren jeg nå. Selv om det er herlig med snø :)

    Er bare innom for å ønske deg en nydelig mandag! Takk for gode ord inne hos meg og så herlig at du deltar på min giwe away, tvitvi!

    klem
    -Maia

    SvarSlett
  12. Godt nyttår til deg :)

    Wow...her var det masse snø å se :)
    Hos oss har det nesten ikke vært snø enda i vinter, men heldigvis fikk vi hvit Jul D :)
    Nå regner det og har gjort d i flere dager, så slettes ikke noe kos utendørs.
    Har tittet på din flotte årskavalkade, og lurer på hvilken svær Linse du har på kameraet ditt ?

    Her blir det avslapning idag, da formen er heller dårlig.

    Ha en fin dag
    Klem sissel

    SvarSlett
  13. Hej vännen!
    NU äntligen har jag fått ditt paket! De hade förlagt det på posten här och vi var och frågade tre gånger innan de lyckades lokalisera det! Och vad glad jag blev! Ingen av böckerna hade jag läst och choklad och lakrits och olja! Perfekt som sen julklapp (eller kanske en tidig nu när det är januari? :))Tack så hemskt mycket!
    Stor kram!

    SvarSlett
  14. Jaaa, du får ursäkta, men jag håller faktiskt på barnen!!! Hundar och vuxna kan gå nån annanstans, absolut! Eller hur!
    Vi har bara dimma här, tjock och evig.
    Agneta kram

    SvarSlett

Takk for at du setter spor hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...